A Google ma éjfélkor hivatalosan is bejelentette, hogy útjára indította a Panda algoritmus 4.0-ás verzióját, ami erősen átrajzolhatja a keresésekre kapott eredményeket.
A valaha volt második legerősebb módosítás?
Matt Cutts a Google webszemét elleni osztályának vezetője magyar idő szerint hajnali egy órakor jelentette be, hogy a Google útjára indította a Panda algoritmus 4.0-ás verzióját, amelynek eredeti célja a gyenge minőségű oldalak kiszűrése a találati listáról – számolt be róla az ite.hu keresőoptimalizálással foglalkozó hírportál.
A vezető külföldi szakportál szerint a Google új algoritmusa a találati lista 7,5%át érinti majd az angol nyelvterületen, ami azt jelenti, hogy kereséseinkre a korábbitól erősen eltérő választ fog adni a Google.
Ez a valaha volt második legjelentősebb és bejelentett módosítás lehet a Google életében. Az első 2011 februárjában volt a Panda algoritmus első futásakor, akkor a találati lista közel 12%-a módosult.
A Panda algoritmus hatása országonként változó lesz, és a korábbi tapasztalatok alapján napokba telhet mire az algoritmus frissítés hatása minden keresésénél érvényesülni fog.
A cél: segíteni a kicsiket
A Google jellemzően nagyon szűkszavú az algoritmusfrissítések kapcsán, ám úgy tűnik ez az algoritmus frissítés a kis cégeket segítheti, és a nagy márkákat hozhatja nehezebb helyzetbe. Matt Cutts márciusban jelezte, hogy a korábbi Panda algoritmus hátrányosan érintette a kis weboldalakat, és az új Panda algoritmus ezen kíván változtatni.
A találati listát monitorozó eszközök már néhány napja jelezték, hogy a tíz nagy internetes márka, így a Wikipédia, Youtube megjelenésének gyakorisága csökkent, miközben a kisebb weboldalak jobb helyezést értek el. A változások nagy vesztese az eBay, ami az elmúlt napokban kihullott a tíz leggyakrabban előbukkanó weboldalak listájáról.
A forgalmat figyelő eszközök pedig már több hete jelzik a nagy külföldi hírportálok forgalmának csökkenését is.
Kiszűrni a webszemetet
A Google a Panda algoritmussal közel egyidőben egy órás késéssel jelentett be egy másik módosítást is, amely a Payday Loan 2.0 elnevezést kapta. Ennek célja az erősen pénzközpontú (hitel, erotikus tartalmak) keresésekre adott találatok megtisztítása.