Dollármilliárdokat kavart meg a Google a hét elején, a külföldi gazdasági lapok címoldalon foglalkoznak vele, idehaza viszont még a gazdasági médiában sem jelent meg a hír. Figyelmetlenség vagy tudatlanság?
Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Google frissítette algoritmusát, amely a Panda 4.0-ás elnevezést kapta. Ennek hatására megváltozott a találati lista, így a helyezések is. Nem nagy dolog gondolhatnánk pedig az.
Az egyik vesztes az eBay, aminek a keresőkből érkező forgalma a becslések szerint akár 20-30%-ot is csökkenhetett. Az eBay éves forgalma 16 miliárd dollár, tehát nem kis szereplőről van szó.
A másik nagy vesztes a RetailMeNot, amely 33%-os csökkenést regisztrálhatott, és a hír hallatára a tőzsdei árfolyama 18%-ot zuhant.
A Google frissítése igencsak megkavarta az on-line kereskedelem piacát, amivel olyan nagy külföldi gazdasági lapok foglalkoztak, mint a Forbes, a Bloomberg, a BusinessInsider, vagy éppen a Fox. Nem véletlenül, hiszen óriási piacról van szó.
Itthon viszont a gazdasági lapok érdektelennek mutatkoznak a téma iránt, egyedül a hirado.hu online kiadása, és a PiacésProfit közölt le egy-egy cikket az ite.hu alapján.
Az elmúlt napokban itthon is jelentősen módosult a találati lista, bár talán annyira nem erősen, mint külföldön. Lehetséges, hogy a hatás csak késleltetve, vagy csak gyengébben jelentkezik. De azért egy hírt megért volna, legalább a gazdasági lapok online kiadásában.
S, hogy miért nem jelent meg erről hír, nos talán azért, mert a hazai gazdasági média nem ért a témához, nem érti miről van szó, és nem érti a lehetséges hatásokat. De reméljük nem erről van szó, csak éppen figyelmetlenek voltak. Reméljük erről van szó, mert ha még a gazdasági média szereplői sem látják át az e-gazdaság jelentőségét, akkor valóban komoly bajban van az ország.