Újra frissítette a Google a Page Layoutnak nevezett algoritmusát, ami azokat a weboldalakat szűri ki, ahol túl sok a reklám az oldal felső részében.
A Google először 2012. január 12-én futtatta le ezt az algoritmust, amely a weboldalak mintegy 1%-át érintette. A Google arra hivatkozott, hogy azoknál az oldalaknál, ahol a felső részben túl sok a reklám azt rontja a felhasználói élményt. A keresőóriás szerint, ha a felhasználók a találati listán rákattintanak egy weboldalra, és nem látják meg azonnal a tartalmat a túl sok reklám miatt, az rontja a felhasználói élményt, ezért ezeket az oldalakat büntetéssel sújtja és hátrébb sorolja a találati listán.
A Google most február 6-án frissítette az algoritmust, így akinek ekkor csökkent a forgalma és sok volt a reklám a weboldalának felső részén, azt könnyen lehet, hogy a Page Layout algoritmus sújtotta. Fontos hangsúlyozni, a sok reklámot, mert úgy tűnik február első harmadában a Google igen aktív és nagyon mozog a találati lista, tehát egy forgalomcsökkenés nem kizárólag ennek tudható be. A Google évente 5-600 algoritmusfrissítést hajt végre és évente nagyjából ezek közül tízet jelent be, tehát elég nagy a homály.
Egy érintett oldal forgalmának zuhanása
Mit tehetünk, ha egyértelműen a Page Layout érintette a weboldalt?
Nos, a Google webmester blogja szerint, javítsunk a felhasználói élményen, csökkentsük a reklámok felületét, majd várjunk néhány hetet. Ahogy a Google robotja bejárja újra az oldalt, és újraértékeli azt, úgy idővel a büntetés is lekerülhet az oldalról. Ez azonban egy-egy ritkán frissülő oldal esetén több hétbe is belekerülhet.
A Page Layout büntetés azért is kicsit igazságtalan, mert sokszor a Google találati listája az, ami annyira tele van reklámokkal, hogy a természetes találatok szinte alig észlelhetőek. De tudjuk, amit szabad Jupiternek..
Kérdésed, véleményed van? Írd meg!