Érdekes beszédet mondott Eric Schmidt a Google vezérigazgatója Berlinben. Arról próbálta meggyőzni az európai döntéshozókat, hogy a Google helyzete közel sem annyira stabil, mint legtöbben gondolnánk.
Valaki, valahol egy garázsban már vadászik ránk. Higgyék el, mi is így kezdtünk, tudom, hogy miről beszélek. A változások mindig olyan helyről érkeznek, ahonnan legkevésbé sem számítunk rá.
Ezt mondta Eric Schmidt, majd hozzátette. Az új kihívó nem azt fogja csinálni, amit a Google, hanem alapjaiban új megközelítési módot alkalmaz majd, ahogy a Google is tette, amikor megelőzte az akkor verhetetlennek hitt AOL-t.
Más érdekességek is elhangzottak a beszédben. A Google vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a keresőpiacon a legkomolyabb vetélytársuk nem a Bing, a Microsoft keresője, vagy a Yahoo, hanem az Amzon. Kevesen gondolnak úgy az Amazonra, mint egy keresőre, de ha valaki vásárolni akar és előtte keresgélni, az első útja az Amazonba vezet.
Eric Schmidt szerint a vásárlási célú keresések harmadát az Amazonon hajtják végre, és a Google ennek a keresési forgalomnak csak a felével rendelkezik. A vásárlási keresésekben az Amazon messze veri a Google-t.
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy folyamatos a változás és olyan piacon vannak jelen, ahol hatalmas márkák egyik napról a másikra hullhatnak alá. Utalt a Nokia válságára, de saját példát is hozott. A Googlé volt az Orkut a legnépszerűbb brazil közösségi média, amit a Facebook néhány év alatt eltüntetett a piacról (akárcsak a magyar iwiw-et.)
A Facebookkal máshol is meggyűlik a baja a keresőóriásnak. Eric Schmidt azt is elmondta, hogy a legnépszerűbb mobil alkalmazás a Facebook, és a cég már úgy hirdeti magát, mint az Internet ugródeszkáját. Szó sincs tehát itt sem Google monopóliumról.
A beszéd további részletei magyar nyelven az ite.hu seo portálon olvasható.