HTML

HTML doboz

Keresőoptimalizálás, linképítés és online marketing. 

Kapcsolatfelvétel:info@ite.hu

Napi frissítésű Online Marketing hírportál: ITE.hu

HTML doboz

Friss topikok

A Google felfalta saját Pandáját

2016.01.13. 15:55 esotanc

A Google egyenleteit előszeretettel nevezi el valamilyen állatról. És olykor az egyik bekebelezi a másikat.

5 millió kérdés percenként

A Google egy hatalmas egyenletrendszerrel számolja ki, hogy kérdéseinkre mely weboldalak a legmegfelelőbbek, és ezeket  tálalja elénk. Percenként nagyjából 5 millió keresésre ad választ, nem mindegy tehát mi van a színfalak mögött. És hogy 

A Google alapalgoritmusának nevezik azt az egyenletrendszert, amely felállítja a rangsort és ezek alapján sorba rendezi a weboldalakat. A Google szerint 200 szempontot vesznek figyelembe, amelyeknek további alszempontjaik vannak, végeredményként nagyjából tízezer olyan tényező van ami alapján felállítják rangsorukat egy-egy kérdés esetén.

A Google alapegyenletét egy állatról nevezték el Hummingbird, azaz Kolibri algoritmusnak.

Panda és Pingvin

Az alapalgoritmus mellett vannak kiegészítő egyenletek is, ezek közül két igazán híres van. Mind a kettőt egy-egy állatról kapta a nevét.

Az egyik a Panda algoritmus, amely a weboldalakat a minőségük alapján értékeli.

A másik a Pingvin algoritmus, amely arra ügyel, hogy a weboldalakra nem mutasson természetellenes link, hivatkozás. A weboldalak rangsorolásában a linkeknek óriási szerepük van, ezért sokan linket vásárolnak, hogy így jussanak előrébb a keresőben. A Pingvin algoritmus ezeket bünteti.

Hogy miért kapta az egyenlet a Pingvin nevet, az rejtély. Egyes feltételezések szerint csak azért, mert az első híres egyenlet is P betűvel kezdődik és egy fekete fehér állatot ábrázol, akárcsak a Pingvin.

Ez pedig nem más, mint a Panda algoritmus, amely bár egy állatnévnek hangzik valójában nem az. Az algoritmus ugyanis a Google egyik mérnökétől Navneet Pandáról kapta a nevét. Ő dolgozta ki annak az egyenletrendszernek az alapjait, amelyből megszületett a Google Panda algoritmusa.

A Panda algoritmus a weboldalakat minőségük alapján osztályozza. Hogy pontosan hogyan, az természetesen titok, de a Google 21 kérdéssel segítette az érdeklődőket. A kérdések között olyanok szerepelnek, hogy a weblapon talált tartalom akár nyomtatásban is megjelenhetne?

A cél világos: olyan egyenletrendszert kidolgozni, ami képes megállapítani, hogy egy weboldalon található információ, mennyire hiteles, pontos, és igényes.

A Kolibri felfalja a Pandát

A Panda algoritmus 2011-ben indult útjára és sok millió weboldalt büntetett le, amelyek nem voltak képesek megfelelni a mércének. A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy a Panda algoritmust beolvasztották az alapalgoritmusukba, és ennek értékelése az egyik legfontosabb rangsorolási szempont lett.

Hogy pontosan mikor történt a Panda bekebelezése az nem világos, és erről a Google is mélyen hallgat. És hogy mit jelent mindez? Nos, azt hogy aki jól akar szerepelni a keresések között, annak minél igényesebb weboldalt kell előállítania.

Ha hinni lehet a Google-nak, a tervek között szerepel az is, hogy a Pingvin algoritmusukat is beolvasszák az alapalgoritmusba. De ez még a távlati terv, addig talán születik egy újabb, állatnévvel ellátott algoritmus. Amit persze az apró Kolibri előbb utóbb újra felfalhat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iteseo.blog.hu/api/trackback/id/tr488268666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása